Dagens plus & minus!



- Nära vänner (RIKTIGA), finns det något skönare än vänner som backar upp och tror på en? =) Enormt mycket kärlek till er! <3

- Pojkvännen, att krypa in i hans famn på kvällen. Vakna på hans arm på morgonen, mysigaste! Och bara min älskade, Sebastian Rönn! <3

- Familjen & Vovvisen, underbart!

- En jääätte hemlis som ingen får veta, busigt! ;)

- Tisdag kväll, torsdag & helgen!

- Telefon samtal med Emmy, det är något som alltid får en glad och slutar alltid i tårar. (Av skratt =))

-  Att fika med mina gorgeous! ;)

- Sist men inte minst, plattången! Haha, underbar helt enkelt..
(om man kan använda den dvs.)

------------------------------------------------------------------



- Pantade människor som inte fattar metaforer. Här har ni förklaringen:
"Metaforen - är ett bildligt uttryckssätt där ett begrepp tillfälligt byts ut mot ett begrepp som liknar det ursprungliga."
Ett praktexempel har vi! 
Jag skrev:
"Utgångsdatumet för bloggen var tyvärr förbi. Vill du ha en blogg, fine, skapa en själv."
Fick min kommentar kopierad och svaret:
"Btw, det finns inget utgångsdatum för gratisbloggar!"
...
DÖÖÖH..? Menar du det?
Det jag menade var att vår tid med en gemensam blogg var förbi, finito, finish,
(och på tyska) ende!
Därav "U T G Å N G S D A T U M E T för bloggen var tyvärr förbi."
En metafor, fantastiskt att man kan lära andra nya saker ibland, trots idioti. =)

- Det börjar vankas höst, usch!

- Människor helt utan egen stil utan ska kopiera av vad andra gör och hur andra skriver. Töntigt måste jag säga och tyder på en stor osäkerhet. T.ex. Att första bokstaven i början av varje inlägg är fet har jag haft i stort sett så länge jag bloggat och sedan så upptäcker man att folk som läser ens blogg börjar med det, herregud. Kör en egen stil och sluta gör som jag!

------------------------------------------------------------------

Mer plus än minus ifl! ;) Nej nu ska jag lägga mig mer tätt intill älsklingen som redan sover!
Bye bitches! ;) <-- Stor risk! Jag är 20 år, inte 14.
Så inget teenage bullshit här, just a simple good nite! =)

------------------------------------------------------------------


Kommentarer
Postat av: Emmy

Så jävla rätt!!!

2009-09-02 @ 12:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0