En funderare..

Nu har jag även städat köket (vardagsrummet igår)
Har bara den där GIGANTISKA klädhögen som ska tvättas! *suck*

Anyway..
Håller på med uppstarten av Bloggen om Endometrios,
helt värdelös sjukdom måste jag säga!
Den är så läskigt okänd men ändå har typ var 4:de kvinna den.
Har man jätte ont vid mensen så att man blir hindrad från att göra saker,
som gympan i skolan, gå till jobbet lr. gå ut så finns det en chans att man har endometrios.

TROTT ELLER EJ!
Men man ska inte ha så ont att man tror att man ska dö när man har mens!

Läs mer på http://www.endometriosforeningen.com/
Btw, kommer kanske sitta i Ungdomssektionen där! ;)

Inte fan tänker jag ligga hemma och tycka synd om mig längre,
nu vet jag vad det är jag har och det finns inte mycket jag kan göra åt det.
MEN jag kan informera andra tjejer om just Endometrios.

Det tar i snitt 5 till 10 år för en tjej att få diagnosen Endometrios,
för mig tog det 6 år och hade inte mina föräldrar sett en artikel om
Endometrios så hade det förmodligen tagit ytterligare 6 år om inte mer!

Så jag får hålla tummarna för att jag kommer med! ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0